Jáchymovští démoni

VONDRUŠKA Vlastimil

Detail knihy Jáchymovští démoni

chycen Vondruškou

Pave 5. 3. 2021 5

V současné chvíli jsem Vondruškou pohlcen. Není problém přečíst i dvě jeho knížky za týden, jak je to čtivý. Dlouho jsem o tomto autorovi nevěděl a teď mu propadl. Ať už je to Oldřich z Chlumu nebo Jiří Adam, tak pro chlapa, který vyrostl na historických románech a má rád detektivky jako Sherlock nebo Hercule Poirot, je tahle česká variace příjemnou odpočinkovou záležitostí.

Šikmý kostel 2

LEDNICKÁ Karin

Detail knihy Šikmý kostel 2

Paráda!!

Magdalena Zikmundova 10. 2. 2021 5

Občas se člověku stane, že si před spaním dá pár stránek knihy a po dvou listech je ukolíbán do spaní...a občas se stane, že se s rodinou večer loučíte čím dál tím dříve a už při přípravě večeře se těšíte, jak hupsnete do postele a budete číst a číst a těšit se z toho, že kniha je i tlustá!! U obou knih paní Karin Lednické se mi toto děje!! Navíc, když se ve tři v noci vzbudím, nezetlačuji víčka k násilnému znovuusnutí ale potmě sáhnu na noční stolek na známé místo a neslyšně opouštím ložnici a stěhuji se do pokoje mé dospělé, už jinde žijící dcery, abych mohla v příbězích Šikmého kostela pokračovat, co to jde. Je to opravdu poutavé čtení, silné příběhy, krásný jazyk nutící k tomu zapojit naplno fantazii a vžít se osobně do příběhu a v neposlední řadě i hluboké poznávání té doby, reálií, které do této doby člověk jen matně tušil, dějinných souvislostí, které si poskládáváte jako puzzle do svých znalostí dějepisu. Děkuji ji ti Ráďo(moje kamarádka), žes mě ke čtení knihy, kterou jsem měla už v kupičce doma koupenou, poňoukla...DĚKUJI VÁM skvělá paní Karin Lednická...do této doby jsem o Vás neměla ani tuchy a teď jsem ráda, že jste toto téma probudila k životu takovýmto způsobem. Díky i za krásné rozhovory, které jsem s Vámi slyšela a četla. ......a lidé!!!!! ČTĚTE!!!!!!!

Šikmý kostel

LEDNICKÁ Karin

Detail knihy Šikmý kostel

Ti kdo si nepamatují svoji historii,jsou nuceni si ji zopakovat.

Helena Vrubelová 19. 4. 2020 5

Během svého života jsem zažila změnu výkladu dějin a zažívám ji i v této době.
Karviná byla pro mě zahalená tajemstvím .Moc děkuji autorce za možnost poznat příběh
tohoto kraje.Už název,Šikmý kostel mě zaujal. Neměla jsem možnost si knížku prolědnout v kameném obchodě.Vlastně jsem kupovala zajíce v pytli.Tušila jem,že to bude souviset s těžbou uhlí,ale tak strhující podání hitorických událostí jsem dlouho nečetla.
Moc děkuji autorce za krásnou knížku.

Husitská epopej VII. 1472-1485

VONDRUŠKA Vlastimil

Detail knihy Husitská epopej VII. 1472-1485

Husitská epopej VII

Petr Cífka 7. 12. 2018 5

Co napsat, zakončení delší ságy. Po , podle mě, méně dynamickém šestém dílu, se Vondruška opět vrátil k velice čtivé formě. A při tom se dobře drží skutečných historických faktů a není poplatný Jiráskovsko - Nejedlovskému tzv. vlasteneckému překrucování Českých dějin. A samo zakončení Epopeje, která by se jistě dala psát dále, je velmi elegantní. Těch 615 stránek jsem přečetl za dva dny. Pravda, jsem v důchodu, tak na to mám čas. Ale věřím, že každého, kdo čte Vondruškova rozsáhlejší díla, jako jsou 4 díly Ostatků, z Karlovy doby, nebo Přemyslovské Epopeje, ne jen jeho historické detektivky, toto dílo patřičně zaujme. Nezbývá, než se těšit na další panem Vondruškou avizovanou ságu, která má jít také v rodové linii, od třicetileté války výš.

Osvětimská knihovnice

ITURBE Antonio G.

Detail knihy Osvětimská knihovnice

Výborné, doporučuji!

Věra Pecková 16. 11. 2018 5

Úžasná kniha s mrazivým příběhem podle skutečné události. Skvěle přiblíží a vykreslí obraz života v koncentračním táboře. Budete jen číst a číst, dokud to nepřelouskáte.

Jičínské pole mrtvých

VONDRUŠKA Vlastimil

Detail knihy Jičínské pole mrtvých

Skvělá

Jaroslav Bělohlav 11. 6. 2018 5

Jedna z nejlepších knih pana Vondrušky. Doporučuji!

Ztraceno v písku

ŠPIČKOVÁ Ivana

Detail knihy Ztraceno v písku

Ztraceno v písku

Martina Burešová 7. 6. 2018 5

Kniha je psaná velmi čtivě, navíc je zde uvedeno i mnoho zajímavých historických fakt. Doporučuji!

Husitská epopej VI. 1461-1471

VONDRUŠKA Vlastimil

Detail knihy Husitská epopej VI. 1461-1471

Vondruškovy historické romány - Husitská epopej VI

Petr Cífka 21. 12. 2017 5

Po předchozích více jak 3 000 stran pěti dílů je i tento velice zajímavý a čtivý. Docela dost jako ostatně všechny Vondruškovy historické knihy nabourává "hurávlastenectví" nám dosud v těchto tématech prezentované Jiráskem a dalšími autory. Ne nadarmo jsou jeho knihy v knihovnách na rok dopředu vypůjčenými díly.

Vzpoura goliardů

VONDRUŠKA Vlastimil

Detail knihy Vzpoura goliardů

100%

Jaroslav Bělohlav 21. 10. 2017 5

Nádherné počtení jako vždy. Děkuji, pane Vondruško.

Ztraceno v písku

ŠPIČKOVÁ Ivana

Detail knihy Ztraceno v písku

Ztraceno v písku

Monika Pohůnková 25. 4. 2017

Knížka Ztraceno v písku se mi moc líbila už jen pro svůj poutavý děj křesťanských dětí, obzvlášť holčičky Nell, která se ocitla coby na prahu dospívání v muslimském světě jako otrokyně v harému bohatého kupce. I když se Nell stala otrokyní v harému, přesto zde nachází lásku, hledá i svobodu a především úctu k sobě samotné... Pominu-li až moc podrobný popis historie a zvyků muslimské kultury, tak mě velice potěšila spousta dialogů mezi postavami. Je skoro žensky romantická, ale knihu nezařazuji do tzv. červené knihovny. Líbí se mi, jak je román citově naplněn. Co na závěr? Ztraceno v písku nemá konec, tak se mnohým vyskytne otázka s vykřičníkem: "Jak to dopadne? Mohla by spisovatelka napsat pokračování!!!" Posléze i ZFILMOVAT!!!

Ztraceno v písku

ŠPIČKOVÁ Ivana

Detail knihy Ztraceno v písku

Ztraceno v písku

Emilia Wagnerová 30. 4. 2015

Kniha začíná na moři, kde je francouzská obchodní loď přepadena korzáry a její cestující padnou do otroctví, děj se však rychle přenese do Alžíru 17 stol. V začátcích kniha působivě popisuje strach a úžas 8letého děvčete Nell, která se dostala do světa, jenž se ani v nejmenším nepodobá tomu, který znala předtím, jinou řeč, kulturu, vůni a barvy rozlehlého islámského přístavu. Kvůli své bezbrannosti a nízkému sociálního postavení se zdá Nellin život nadobro zničený, ale její znalost bylinek zaujme bohatou švagrovou pána domu, která si ji ponechá jako osobní služebnou a umožní jí naučit se jazyk a spoustu dovedností. Děj se pak přenese o dalších 8 let dopředu, kdy Nell o svou ochránkyni přijde. Již jako mladá žena se musí přestěhovat do harému pána domu, aby si, jak ji sděluje vrchní eunuch, konečně vydělala na pohodlí, kterého se jí v domě dostává. Nell se s tím vyrovnává velmi těžce, za žádnou cenu nechce být luxusní prostitutka, ale odmítnutí zatím znamená smrt. Musí hledat jiné cesty. Román je napsán svěže a čtivě, děj se posunuje kupředu zajímavě a kniha zahrnuje i zajímavé historické pasáže, které nám přiblíží něco z islámských dějin té doby. Nejzajímavější je pak sledovat vývoj hlavní hrdinky od velmi mladého naivního děvčete po ženu, která musí vynaložit všechny síly a um, aby pomohla sobě a svým přátelům přežít během strastiplné cesty za svobodou.

Ve stínu arény

ŠPIČKOVÁ Ivana

Detail knihy Ve stínu arény

Ve stínu arény

Emilia Wagnerová 21. 4. 2015 5

Je to kniha, která se čte jedním dechem a líbí se i těm, kteří historické romány běžně nečtou. Nejsou tam žádné zdlouhavé popisy ani obšírné vysvětlovaní historie, všechno je zakomponované do děje, který neustále překvapuje něčím novým a zajímavým. Brasidias je vykreslen velmi sympaticky a v jeho boji s nepřízní osudu mu prostě člověk musí držet palce, protože je sražen opravdu hluboko a přesto se snaží ze všeho vybřednout bez toho, aniž by zaprodal vlastní sebeúctu. Zajímavou postavou je i majitel gladiátorské školy Longinus, skvěle vykreslený pragmatický a bezskrupulózní antický podnikatel, ani on však není jednoznačně zápornou postavou. O svůj denní chleba musí tvrdě bojovat s konkurencí, s mnohými jeho činy sice nesouhlasíme, ale přesto je dokážeme pochopit. Život v antické Ravenně je mnohdy nelítostný, ale přesto má toto místo svůj neskonalý půvab s lagunami, které tvoří jeho klidný přístav a s rušným tržištěm, kam se dováží všechny výrobky tehdejšího známého světa. A román dává prostor i ženám, ať už to je Longinova krásná, byť odkvétající švagrová Marcia, která zoufale potřebuje najít nového manžela nebo alespoň sponzora, nebo správcová Longinova domu, chytrá Ziaka, otrokyně z Thrákie, která si šetří na své propuštění. Knížku doporučuji všem, koho zajímají lidské osudy, napínavý děj i antické reálie.

Město rozkvětu

SWERLINGOVÁ Beverly

Detail knihy Město rozkvětu

Beverly Swerlingová

Dana Hrdličková 4. 2. 2015 5

Kniha je pěkně napsaná, ale ne každého toto téma zajímá. Nejde číst jen tato jediná kniha, musíte vědět co bylo předtím, což znamená přečíst alespoň Město snů, naděje a slávy, aby jste poznaly postavy.

Utajený odposlech

KOČÁREK Bohuslav

Detail knihy Utajený odposlech

Dárek

Bohuslav Kočárek 20. 9. 2014 5

Je to knížka jako mnohé jiné, pokud nejdete po obsahu, který skrývá. Je to vhodný dárek pro milovníky konspirace, špionáže, vojenské techniky, letadel, ponorek a tajemných událostí z poválečného období studené války. Beletrie s trochou romantiky, plná skutečných faktů i takových, které tajné služby nerady zveřejňovaly. Hodnocení bych nechal na čtenářích. Mně se líbit musí.

Lord & Lady v utajení

GALEN Shana

Detail knihy Lord & Lady v utajení

„Nový špionážní výlet pana a paní Smythových, tentokráte na začátek 19. století“

Stanislava Adámková 21. 4. 2014 4

Lord Adrian a Lady Sofie Smythovi jsou manželé, ale vůbec to tak nevypadá a v jejich společné konverzaci si vystačí na strohé dobré ráno, promiň a dobrou noc. Každý si jde svou vlastní cestou a každý má svá vlastní tajemství...

Jestli si představujete Sofii jako "dokonalou" manželku, kterou zajímá pouze množství pudru na nose, nejposlednější anglická móda a probírání klepů u dokonalého čajového dýchánku s ještě dokonalejšími společnicemi, tak to jste na omylu. Lady Sofie Smythová alias Svatoušek je totiž nejpohotovější a nejzkušenější špionka v Anglii ve službách tajné služby Barbican! Ale pssst, manžel o tom ještě neví...

A co teprve Adrian? Je snad "spořádaným" manželem, který se vrací vždy za bílého dne z pánského klubu s úsměvem na rtech a kyticí květin ke své ženušce? Tak to se mýlíte už podruhé. Lord Adrian Smyth alias Vlk není nikdo jiný než elitní agent tajné služby Barbican! Ale před manželkou ani slovo...

Sofie s Adrianem si tedy během pětiletého manželství - nemanželství tajně agentují, bez výčitek si lžou a před ostatními se tváří jako dokonalý pár. Ale co teprve, až se dozvědí, že jejich služby už nebudou potřeba? Že by si snad konečně přestali hrát na kočku a na myš a pokusili se být "normálními" manželi? Ale to by se jim nesměla naskytnout nová příležitost znovu si "zaskočit" vyřešit nějaký ten případ, ale protentokrát dostali ultimátum - buď budou táhnout za jeden provaz, nebo se zpátky můžou vrátit do "penze". A teď teprve začne ta pořádná vřava (po tom, co se oba dozvěděli o pravé totožnosti toho druhého) o post nejlepšího tajného špiona v Anglii. Kdo z koho? Sofie nebo Adrian? Adrian nebo Sofie? Místo u Barbicanu už je jen pro jednoho z nich... Anebo že by začal boj o něco úplně jiného? Že by nešlo pouze o to místo, ale hlavně o zoufalou touhu zachránit manželství?

Musím říci, že to bylo neuvěřitelně zábavné čtení. Mezi hlavními hrdiny to jiskřilo nejenom na ulici, ale i v posteli (mimochodem! i přesto, že jejich manželství bylo na pokraji)!

Smrt panského písaře

MIČEK Ladislav

Detail knihy Smrt panského písaře

Detektivní román

Jiří Hruška 12. 11. 2013

Knížka pojednává o pátrání, které směřuje k objasnění smrti panského úředníka, jehož náhodou objeví skupina vojáků. Vše se odehrává na pozadí třicetileté války na českém venkově, v době, kdy se tudy přehnalo selské povstání. Povstalci však byli rozprášeni vojskem a kraj se vzpamatovává z dramatických událostí. Dá se říci, že se jedná o detektivní román s překvapivým zakončením. Vystupují tu skutečné postavy (Valdštejn, Trčkové) i postavy vymyšlené, jak to má v historické próze být. Děj má spád. Čtenář se i poučí - autor připojil slovníček, kde vysvětluje dnešnímu člověku neznámá nebo málo známá slova. Smrt panského písaře se bude líbit čtenářům starší generace.

+ dalších 1041 autorů