Každý kopec bere... dech

SILNÝ Milan

Detail knihy Každý kopec bere... dech

Kolik zbývá kopců, kde Milča nebyl?

Jan Bartoš 8. 8. 2017 5

Páté dílo náruživého cyklisty Milana (Milči) Silného ze Slaného (a čtvrté, které popisuje převážně jeho výjezdy na kopce a hory) pokračuje v duchu předchozích. Je vlastně takovým zajímavým deníčkem po většinou několikadenních spanilých cestách s přáteli po rozmanitých kopcích, hůrkách, horách a téměř velehorách vesměs v naší krásné zemi. Na některé kopce se vyjet dá, na některé hůře, ale Milča se dostane (takřka) všude. Na mnoha kopcích jsem byl - samozřejmě pěšky - obvykle docela zmožen a opocen - nedovedu si představit, že to lze vyšlapat. Kniha přináší i zážitky z cest, hospod a všelijakých přespávání, kde se dalo. Čtenáře obohacuje i povídání o projížděných místech a zasmál jsem se při teorii znečištění ovzduší kravskými prdy. Kniha je na pěkném papíře a přináší množství dokumentačních barevných fotografií. Jako taková je určitě inspirující k návštěvám Cukráku, Medníku, ale i Píčhory a podobných kopců. Tak, kam to Milča a jeho parta (vyobrazena na zadní předsádce) vezmou příště?

Cyklistické maso v České kotlině

SILNÝ Milan

Detail knihy Cyklistické maso v České kotlině

Adrenalin na kole

Jan Bartoš 9. 1. 2015 5

Kromě normálních cyklistů, kteří si občas vyjedou nějakých 50 km jako rozumný výlet, existují i "blázni", kteří zkoušejí, co se dá vydržet. O existenci závodů typu Loudání českou krajinou či 1000 mil asi každý neslyšel. Autor knihy se zúčastnil téměř všech, některé dokonce zakládal a spolupořádal. Jeho poutavé vyprávění jen dokazuje, že omezení, která většina z nás cítí, lze s úspěchem překonat. Byť za cenu sáhnutí si až na dno. Osobně znám jednoho nadšence, který se podobných závodů zúčastňuje, dojíždí do cíle a je nadšen. Sám některé úseky znám, raději bych je šel pěšky.. Knihu autor napsal už jako čtvrtou v pořadí, vřele doporučuji všem fandům a milovníkům adrenalinu v českém prostředí. Zkoušet podobné závody si netroufám..

+ dalších 198 kategorií

+ dalších 1036 autorů

59 prodejen po celé České republice,