Tajemné stezky - Tábor: Tajemné město nad Lužnicí

DVOŘÁK Otomar

Detail knihy Tajemné stezky - Tábor: Tajemné město nad Lužnicí

Tábor patří k našim nejhezčím městům

Jan Bartoš 17. 7. 2017 5

Edice Tajemné stezky tentokrát přináší poměrně vydařený profil města Tábor a jeho nejbližšího okolí. Osvědčený spisovatel Otomar Dvořák sem jezdil za dědečkem a babičkou, jinak mu přece jen jsou bližší trochu jiné končiny, ale zde postupoval tak, jak jsme zvyklí. Kniha popisuje bohatou historii města, které si každý vybaví v souvislosti s husity. Osobně mám rád starou část města s úzkými uličkami, tajemným podzemím, hradem Kotnov, ale třeba poutní místo Klokoty nebo údolí Lužnice směrem k Bechyni opravdu potěší. V Táboře také začíná nejstarší elektrifikovaná trať do Bechyně, kousek od města je ZOO a nově postavená rozhledna Hýlačka, své půvaby má rybník Jordán. Tábor také má i novější části, stále mi přijde hodně vojenský, ale je to město hodné delší návštěvy. S městem je spojeno Sezimovo Ústí, kterému dominuje hrobka prezidenta Beneše. Kniha přímo vybízí k výletu do Tábora. Už se těším na další svazek, který postihne širší okolí jako Bechyně, Soběslav, Kozí Hrádek a jiná pěkná místa Táborska.

Tajemné stezky. Podbrdskou krajinou Rokycanska a Zbirožska

DVOŘÁK Otomar

Detail knihy Tajemné stezky. Podbrdskou krajinou Rokycanska a Zbirožska

Co všechno lze vědět o Rokycansku a Zbirožsku

Jan Bartoš 30. 9. 2014 5

Nakladatelství REGIA vydává několik let v edici Tajemné stezky velmi poutavý místopis vybraných lokalit Česka. Pan Otomar Dvořák patří mezi velké znalce Brd, Křivoklátska, Českého krasu a přilehlých krajů. V této publikaci přináší čtenáři velmi poutavý výklad o jednotlivých lokalitách poměrně neznámé krajiny mezi Brdy a Křivoklátskem. Dozvíme se zde mnoho z historie jednotlivých míst včetně poutavých historek. Z množství černobílých fotografií (i těch současných) na nás dýchne "genius loci" této krajiny plné přírodních krás, ale i uhelných dolů a železáren. Je jen na nás, abychom daná místa navštívili doopravdy a přečtené informace tak říkajíc "vychutnali" přímo v terénu.