Atlas klasického Řecka

RICHER Nicolas

Detail knihy Atlas klasického Řecka

Můj dojem

Antonín Zelinka 1. 1. 2021 5

Kniha splnila mé očekávání. Není to beletrie ani populární formou popsaná část historie. kniha je plná faktů, přehledů, mapek apod. Doporučuji zájemcům o hlubší poznání nejzajímavějšího období řeckých dějin.

Města, která utvářela starověký svět

autor neuveden

Detail knihy Města, která utvářela starověký svět

Nádherný obrazový doprovod

Jana 6. 11. 2016 5

Historické informace o městech jsou zajímavé, ale velmi stručné, spíš jen taková ochutnávka, na jejímž základě se pak člověk může pohroužit hlouběji. Nádherné jsou početné velkoformátové fotografie.

Ve stínu arény

ŠPIČKOVÁ Ivana

Detail knihy Ve stínu arény

Ve stínu arény

Emilia Wagnerová 21. 4. 2015 5

Je to kniha, která se čte jedním dechem a líbí se i těm, kteří historické romány běžně nečtou. Nejsou tam žádné zdlouhavé popisy ani obšírné vysvětlovaní historie, všechno je zakomponované do děje, který neustále překvapuje něčím novým a zajímavým. Brasidias je vykreslen velmi sympaticky a v jeho boji s nepřízní osudu mu prostě člověk musí držet palce, protože je sražen opravdu hluboko a přesto se snaží ze všeho vybřednout bez toho, aniž by zaprodal vlastní sebeúctu. Zajímavou postavou je i majitel gladiátorské školy Longinus, skvěle vykreslený pragmatický a bezskrupulózní antický podnikatel, ani on však není jednoznačně zápornou postavou. O svůj denní chleba musí tvrdě bojovat s konkurencí, s mnohými jeho činy sice nesouhlasíme, ale přesto je dokážeme pochopit. Život v antické Ravenně je mnohdy nelítostný, ale přesto má toto místo svůj neskonalý půvab s lagunami, které tvoří jeho klidný přístav a s rušným tržištěm, kam se dováží všechny výrobky tehdejšího známého světa. A román dává prostor i ženám, ať už to je Longinova krásná, byť odkvétající švagrová Marcia, která zoufale potřebuje najít nového manžela nebo alespoň sponzora, nebo správcová Longinova domu, chytrá Ziaka, otrokyně z Thrákie, která si šetří na své propuštění. Knížku doporučuji všem, koho zajímají lidské osudy, napínavý děj i antické reálie.