Lokálkou do České Kanady

TOUFAR Pavel

Detail knihy Lokálkou do České Kanady

Nejsilnější svazek edice Toulky

Jan Bartoš 17. 6. 2016 5

Další (a největší) svazek edice Toulky zavádí čtenáře do míst, kde jezdí vláček úzkorozchodné železnice a pro níž se vžilo označení Česká Kanada. Jedná se o bezesporu krásný kraj Česka s lesy, hradem Landštejnem a několika polozapomenutými vesničkami jako Maříž a další. Už jako začínající vysokoškolák jsem byl nadšen touto krajinou v dobách předškolního soustředění v Albeři a také jsem navštěvoval svého bratra sloužícího na hlásce vojska protivzdušné obrany státu, proto jsem tuto publikaci přivítal. Vždy tvrdím, že je zapotřebí se sebrat a popisovanou lokalitu poznat na vlastní kůži - tato kniha je určitě podnětnou inspirací. Řekl bych, že je to asi nejlepší dílo edice Toulky, která se pomalu nadechuje a rozšiřuje, tak snad to vydrží. Nakladatelství Olympia vsadilo na dobrou kartu a tato kniha se může stát dobrým průvodcem a pomůckou pro návštěvníky těchto krásných míst.

Toulky - Chlum u Třeboně

TOUFAR Pavel

Detail knihy Toulky - Chlum u Třeboně

Toulky po kusu Třeboňska

Jan Bartoš 18. 11. 2014 4

Poměrně útlá knížečka (96 stran) seznamuje čtenáře se zajímavými končinami okolo Chlumu u Třeboně. Tento region má předpoklady pro návštěvy turistů a knížečka nám jej přibližuje včetně možností výletů do nejbližšího okolí. Přináší i historii a další zajímavosti, to vše je v pořádku. Několika barevnými fotografiemi a mapou na vnitřku obálky poskytuje další službu čtenáři, který asi za vynaložené peníze čekal více. Jedná se o druhý svazek nové edice nakladatelství Olympia, první byl o kamenech na Žatecku, Lounsku, Slánsku a byl za stejné peníze o polovinu silnější počtem stránek. Uvidíme, jako autor přináší Pavel Toufar proti některým jiným přece jen více informací a celou edici lépe posoudíme po dalších, doufejme vydatnějších, svazcích.