Mistři uměleckých řemesel

MATOUŠEK Jiří, POKORNÝ Karel

Detail knihy Mistři uměleckých řemesel

Mistři uměleckých řemesel

Anežka Rychtecká Rychtecká 31. 1. 2021 5

Kniha nabízí dokonalý přehled o uměleckých řemeslech. Její text i fotografie jsou velmi kvalitni. I ten, kdo se doposud něčím podobným nezabýval, se nemůže od knihy odtrhnout. Doporučuji si doplnit nejen knihu do knihovny, ale i spoustu vědomostí z ní načerpanych.

Pohádková čítanka

PETIŠKA Eduard, TICHÁ Marie

Detail knihy Pohádková čítanka

Vřele doporučuji.

Šárka Javůrková 12. 3. 2020 5

Velmi pěkná kniha pro předškolní děti. Velice dobře se předčítá. Četla jsem jí dětem v MŠ, děti pozorně poslouchaly-dokonce i děti, které se jinak neumí soustředit. Výborná kvalita textu mě ale vůbec nepřekvapila, protože Eduard Petiška je skvělý spisovatel pro děti. Doporučuji všechny knihy pro děti od tohoto autora.

Podlahy

LIVOLSKY Élisabeth

Detail knihy Podlahy

Jiná očekávání

Barbora Tisoňová 29. 1. 2020 3

Asi jsem čekala od knihy něco jiného. Předpokládala jsem uvedení výhod a nevýhod u různých typů podlah, ne jen jejich popsání.

Neobyčejná přátelství v přírodě

DZIUBAKOVÁ Emilia

Detail knihy Neobyčejná přátelství v přírodě

Spokojenost

Michaela 13. 8. 2019 5

Poučné, hezké grafické zpracování. Tvrdé desky, malé děti knihu nepomačkají.

Ottův atlas - Výletní trasy: Česká republika

PAULÍK Ivo

Detail knihy Ottův atlas - Výletní trasy: Česká republika

Pěkné tipy na výlety

Jan Bartoš 4. 7. 2019 4

Několikrát jsem psal recenze na průvodce kolektivu okolo Ivo Paulíka a vždy jsem věřil, že jeho další průvodce budou jen lepší a lepší. To se celkem potvrdilo i v tomto poměrné obsáhlém průvodci po celé České republice. Ale stále lze lépe uspořádávat jednotlivé trasy, stále lze ještě více nacházet vhodnější postupy a stále lze nacházet další místa i na popsaných trasách. Uznávám, že bych toho chtěl asi moc. Myslím si, že kniha Výletní trasy Česká republika je solidní přehled mnoha míst naší krásné vlasti, celá řada popsaných tras je vhodná pro poznání nádherných lokalit a určité bonusy kniha přináší. Třeba v uvedení QR kódů jednotlivých tras, třeba v kategorizaci a náročnosti, třeba i v popisech hlavních cílů. Dnes už asi není ta správná doba pro vydávání turistických průvodců v knižní podobě, ale stále budu rád za vznik podobných dílek, i kdybych měl jen cestovat tak říkajíc prstem po mapě.

PAULÍK Ivo

J3U

Jiří Duda 15. 6. 2019 5

Na tuto knihu jsem narazil přímo náhodně. Je tam uvedeno mnoho velmi dobrých tras. Uvažuji, že by měl každý Čech se inspirovat touto knihou a podstatnou část zde uvedenou, by měl poznat a znát.

Hrady a zámky

BRYCH Vladimír

Detail knihy Hrady a zámky

J3U

Jiří Duda 15. 6. 2019 5

Kdysi jsem viděl obdobu asi před 50 lety. Toto vydání je perfektní, přehledné a inspiruje k toulkám po hradech a nejen tam.

Kniha Života

KLUSOVÁ Tamara

Detail knihy Kniha Života

Velká spokojenost

Eva Kroupová 12. 1. 2019 5

Moc pěkné zpracování, konečně jiný pohled na vývoj miminka.

Malá toulavka

MARŠÁL Josef, POLÁČEK Martin, TOUŠLOVÁ Iveta

Detail knihy Malá toulavka

Toulavka

Jiřina Časarová 22. 9. 2018 5

Kniha byla pro vnučku, měla velký úspěch i u dospělých.

Ottův atlas: Nejkrásnější české cyklotrasy

PAULÍK Ivo

Detail knihy Ottův atlas: Nejkrásnější české cyklotrasy

Další tipy pro výlety na kole - české kraje

Jan Bartoš 10. 9. 2018 4

Pan Paulík se svým kolektivem opět potěšil fandy tištěných průvodců - tentokrát jsou jeho výlety určeny cyklistům v českých krajích naší republiky, podobně také vydal výlety pro cyklisty na Moravu. Kniha za přijatelnou cenu pokračuje v duchu podobných průvodců - trochu nesystematicky probírá zajímavá místa a vytváří převážně okružní výlety přijatelných vzdáleností a profilů, samozřejmě jsou lehké, střední a obtížné, kategorizace je dána délkou a profilem. Každý výlet je doplněn mapou a QR kódem s gpx souborem pro její absolvování - čili si každý může nahrát výlet do GPS přístroje a řídit se tím. To v praxi nedělám, ale určitě to může v terénu pomoci. U všech výletů je poměrně solidně popsána trasa a zejména významnější lokality, které tvoří turistickou náplň výletu. Samozřejmostí jsou i solidní fotografie a tipy na nějakou specialitu. Opakovaně píšu - tyto turistické průvodce se od původních lepší krok za krokem, ale stále vytýkám trochu chaotické uspořádání tras. Tak snad už brzy to bude i zde dle mých představ.

Šumava krásná a tajemná

ČIHAŘ Martin

Detail knihy Šumava krásná a tajemná

Další pohled na Šumavu

Jan Bartoš 15. 8. 2018 4

Skoro současně s knihou o Brdech se na trh dostává od stejného autora kniha o Šumavě. Je to tak nějak encyklopedie 100 míst na Šumavě, kde přínosem je i určitá legenda či pověst ke každému místu. A každá lokalita je i v jednoduché mapičce zařazena tak, aby každý hned poznal její umístění. Kniha není špatná, určitě přináší zase jiný pohled na Šumavu, ale "brdské" pojetí to tedy není. Nevím, na rozdíl od Brd znám Šumavu poměrně dobře, je to v každém případě nesmírně krásná oblast, našel jsem tam i svá oblíbená místa stejně jako ta, kde je to jako na Václavském náměstí, ale tak nějak musím konstatovat, že je to další kniha o Šumavě. A je otázka, zda už trh není Šumavou třeba přesycen.

Bábovky

TŘEŠTÍKOVÁ Radka

Detail knihy Bábovky

Kniha bez konce..

Michaela 22. 5. 2018 3

Kniha se čte opravdu dobře, ale jen dokud se nezačne motat jedno přes druhé.. Bohužel je kniha bez konce, což je opravdu škoda..

Nejvyšší vrcholy evropských zemí

ORGONÍK Daniel

Detail knihy Nejvyšší vrcholy evropských zemí

Turistická lahôdka

Dušan Guman 28. 3. 2018

Publikácia zapĺňa veľkú dieru v literatúre tohto typu. Prehľadným a obohacujúcim spôsobom prináša informácie a zaujímavosti o najvyšších vrcholoch všetkých európskych štátov. Ku každému z nich okrem presných faktografických údajoch pridáva zaujímavosti aj o oblasti, v ktorej sa ten ktorý vrch nachádza a samozrejme podrobnú trasu výstupu naň. Nechýbajú veľmi pekné fotografie pri každej kapitole. Napriek veľkému množstvu tém a údajov prehľadná a príjemným štýlom napísaná kniha tak môže byť nielen veľkou inšpiráciou a motiváciou na túry po Európe, ale aj cenným zdrojom poznania pre všetkých, ktorí sa zaoberajú geografiou a prírodou ako takou. Jej štúdium bolo pre mňa radosťou. Ako knižný fajnšmeker som si tiež vychutnal jej kvalitný papier a vôňu :) Toto zrelé dielo dáva tušiť ďalší veľký potenciál jeho autora.

Bábovky

TŘEŠTÍKOVÁ Radka

Detail knihy Bábovky

Moc dobré čtení

Milena P. 25. 2. 2018

Moc dobré čtení, ze života, doporučuji.

Velká obrázková knížka o zvířatech

LUKEŠOVÁ Milena, ŘÍHA Bohumil

Detail knihy Velká obrázková knížka o zvířatech

Krásná kniha pro menší i větší děti

Lenka VK 26. 1. 2018 5

Tuto knihu mohu jen doporučit, sama ji znám už z dětství a toto je nové vydání. Ilustrace a vše ostatní zůstalo stejné, ilustrace jsou krásné a věrné. Texty větším písmem jsou vhodné pro malé děti a ty drobnějším jsou už více odborné a vhodné pro školáky, Každé zvíře je tedy krásně znázorněno na obrázku a doplněno dvěma texty pro různé věkové kategorie.Vřele doporučuji, krásný dárek, který dlouho vydrží.

Bábovky

TŘEŠTÍKOVÁ Radka

Detail knihy Bábovky

Doporučuji!

Kateřina Papoušková 31. 8. 2017 4

Stojí za to si ji přečíst.

Bábovky

TŘEŠTÍKOVÁ Radka

Detail knihy Bábovky

Bábovky

Irena Hadrbolcová 7. 8. 2017

Dárek pro dceru, mámu 3 dětí, předčil očekávání. Knihu přečetla jedním dechem a ptala se na pokračování.

Ottův atlas - Šumava: Výletní trasy

PAULÍK. Ivo

Detail knihy Ottův atlas - Šumava: Výletní trasy

Levný, ale zajímavý průvodce

Jan Bartoš 11. 7. 2017 4

Kolektiv okolo pana Paulíka neustále vylepšuje své průvodce, zde se soustřeďuje jen na jedno z našich nejkrásnějších pohoří a přibližuje jej 100 trasami pro pěší, cyklisty a lyžaře. Kniha přináší už více systematicky většinou okružní výlety, začíná oblastí Nýrska, pokračuje Železnorudskem, Střední Šumavou a tam nějak se dostává na Lipensko. Škoda, že se občas vloudí trasa z končin, kde se již bylo, škoda, že některé trasy mají částečnou shodu (třeba u Volar). Protože sto tras bylo asi moc, pomohlo se - a podle mne celkem správně - i šumavským podhůřím a místy za hranicí Česka. Každá trasa je v knize zpracována na dvoustraně, má poměrně solidní mapu, profil trasy, celkem vhodný popis, takže by se bloudit nemělo, poměrně vydařené fotografie, které mnohdy svádějí k návštěvě lokality a také QR kódy, v jednom je gpx soubor trasy, takže lze využít navigační zařízení. A v rámečku jsou většinou dva cíle trasy popsány podrobněji. Také nechybí piktogramy (hned u první trasy bohužel špatný) a kilometráž. Na konci knihy je i výčet cykloprodejen, ubytování a dalších turisticky vhodných informací, které ale nemusí platit dlouho. Jak mi sdělila hodná paní prodavačka v prodejně v našem městě, kniha se prodává dobře, protože přináší za poměrně nízkou cenu slušné informace. A to je asi dobře - přece jen se hůře sahá do kapsy za knihy. A Ottovo nakladatelství přece jen má ceny nastaveny asi níž než mnozí jiní. Uvidíme, kam se kolektiv pana Paulíka vydá, možná po letech opravený a vylepšený průvodce Šumavou bude jedno z jejich vrcholných děl, zatím tomu trochu (ne mnoho) chybí.

Letem módním světem

SEDLÁČKOVÁ Jana

Detail knihy Letem módním světem

Bezva kniha

Iriz 3. 7. 2017 5

Bezva kniha nejen pro malé slečny. Spousta zajímavých informací, které ani "dospěláci" možná neví. Hezké ilustrace.

České smoothie

KURANOVA Kateřina

Detail knihy České smoothie

České smoothie

Radka Řezníčková 5. 1. 2017 5

Kuchařka je pro všechny "obyčejné" lidi jednoduše a srozumitelně provedená. U každého receptu je fotografie, jak připravený nápoj vypadá. Pod každým receptem je kolonka na poznámky (jak autorky, tak i nás "kuchařů"). Všem začínajícím "smoothařům" doporučuji!

Bábovky

TŘEŠTÍKOVÁ Radka

Detail knihy Bábovky