Šumava, Bavorský les, Mühlviertel

HALLER Marita, MAZNÝ Petr, NYKLES František

Detail knihy Šumava, Bavorský les, Mühlviertel

Další krásná místa Šumavy a Bavorského lesa

Jan Bartoš 5. 11. 2018 4

Druhý díl cyklu o Šumavě přináší 77 míst, která by měla být romantická, dobrodružná nebo tajemná. Většina z nich se nalézá v Čechách, mám pocit, že o nich vcelku vím a mnohá jsem viděl, zbytek je v Bavorsku, ta mně jsou utajena. A je uspořádána identicky jako byl první díl, který měl černou barvu na obálce. Ve svých recenzích píšu o Šumavě jako o krajině, která je mému srdci blízká, ale také to, že knih o ní je možná až příliš. V každém případě už bych doma mohl (a asi i měl) mít pořádnou knihovnu právě věnovanou Šumavě a Pošumaví, tato kniha by určitě neskončila někde skryta. Inspirace k návštěvě nových, mně dosud neznámých míst, se vždy hodí. A věřím, že se najdou i další místa, která třeba nejsou tak výrazná, ale mají svůj půvab, své kouzlo. Navíc návštěva podzimní Šumavy je většinou spojena s nádhernými barvami stromů, mlhami v údolích - ale na Šumavě je hezky prakticky vždycky.

Tajemství šumavských vod II.

MAZNÝ Petr, NYKLES František, PECKA Josef, VOGELTANZ Jaroslav

Detail knihy Tajemství šumavských vod II.

Krásy Šumavy a vodstva

Jan Bartoš 19. 12. 2016 5

Druhý díl výpravné publikace o šumavských vodách se zaměřuje na dvě nejvýznamnější šumavské řeky - Vltavu po Novou Pec a Otavu k Sušici, na závěr je poměrně krátce Schwarzenberský kanál. Kniha se zaměřuje nejen na vlastní řeky, ale jejich přímé přítoky a zejména na místa na těchto řekách ležící. Množství vydařených barevných fotografií a výňatky z historických průvodců vhodně doplňují zdařilý základní text. Na škodu není ani trochu odlišné pojetí obou autorů, osobně se mi více líbí pojetí Otavy. Kniha se hodí jako reprezentativní vánoční dárek. Vydavatelství Starý most patří velký dík za provedení, dva díly šumavských vod tvoří se dvěma díly šumavských hor pěkný celek popisující nádhernou přírodu a doufám, že třeba šumavskou faunou nebo něčím dalším ještě čtenáře potěší.