Výlety za balvany a viklany

KLICH Ivan

Detail knihy Výlety za balvany a viklany

Další zajímavé tipy na výlety

Jan Bartoš 4. 6. 2018 4

Pan Ivan Klich se rozepsal a vychází mu v krátké době další publikace s tipy na zajímavé výlety, tentokrát za balvany a viklany. A kniha je to určitě zajímavá, byť na ní nalézám i nedostatky - zejména výběr lokalit je poměrně skromný, jen v nedalekém okolí je několik dalších míst, která do kategorie balvanů a viklanů bezesporu spadá. A fotky mi stále mnohdy připadají trochu nevýrazné, ale "beru" vysvětlení v úvodu. Také je krásné, jak se řeší spisovnost či nespisovnost jednoho lidově nazvaného kamene v České Kanadě. Autor se s tím chválihodně nepáral a použil jeho označení naplno. Skoro bych zde navrhl autorovi, aby zkusil k této knize napsat pokračování, pokud by potřeboval náměty, určitě je nalezne.Knížka je ale celkem solidní, určitě nabízí zajímavá místa, byť jich je podle mého názoru opravdu jen část toho, co lze v naší zemi navštívit a vidět.

Výlety podél Sázavy

KLICH Ivan

Detail knihy Výlety podél Sázavy

Sázava je hezká řeka

Jan Bartoš 22. 3. 2018 4

Další publikace Ivana Klicha nás provede podél řeky Sázavy, která protéká tak trochu středem naší krásné vlasti, navíc proslula svým splouváním, množstvím chatových oblastí a táborů, vine se podle ní ve velkém úseku romantická železniční trať. Autor začíná v oblasti pramene, přiznám se, že jsem si myslel, že se její počátek bere až výtokem z Velkého Dářka, pokračuje přes Žďár nad Sázavou, Havlíčkův Brod a další letoviska směrem k ústí Sázavy do Vltavy. Přitom přibližuje i poměrně početně fotografiemi návštěvy hodná místa v blízkém okolí, což je asi hlavní náplň díla. Kniha tak umožňuje výlety do míst blízkých této řece a potěší všechny fandy Posázaví. V závěru se věnuje právě specifickým fenoménům, které řeku proslavily, já vnímám nejsilněji asi Bobří louku z Foglarovy knihy. Technické typy asi ocení některé stavby na železniční trati, jiní možná poměrně klidné vody pro plavbu. Buď jak buď, Sázava je významná řeka a tato kniha to celkem zdařile připomíná.

Vyhlídky nad přítoky Vltavy

KLICH Ivan

Detail knihy Vyhlídky nad přítoky Vltavy

Vyhlídky na řeky

Jan Bartoš 14. 11. 2017 4

Ivan Klich v krátké době přináší již třetí Vyhlídky nad řekami, tentokrát se věnuje přítokům Vltavy a v jednom případě (Lomnice) i nad jejich přítoky. Knihu opět vydalo nakladatelství Grada a je napsaná ve stejném duchu a stylu jako Labské vyhlídky. Čtenáři je zde nabídnuto 64 vyhlídkových míst, spousta fotografií, některé se povedly, jiné moc ne - jsou většinou z podzimního období roku. Podle popisů jednotlivých míst na ně trefíme, podle uveřejněných map ani náhodou. Právě mapy jsou největší slabinou knihy, měly být určitě větší a výraznější. Na některých výhledových místech jsem byl, jsou většinou romantická, člověk tam v klidu sedne a kouká na většinou líné říční toky a může přemýšlet o čem chce. Dobrá inspirace k zajímavým výletům, někdy je zapotřebí zvýšené opatrnosti, protože výhledová místa jsou většinou nezabezpečena žádným zábradlím a za nepříznivého počasí hrozí nepříjemnosti. Autor se zřejmě toulá rád, je fajn, že nám umožňuje pěkné zážitky, jen bych se přimlouval za pomalejší tempo vydávání těchto knih a lepší mapy. A těším se, až nás zavede třeba na moravské řeky.

Vltavské vyhlídky

KLICH Ivan

Detail knihy Vltavské vyhlídky

Vyhlídky na naši nejdelší řeku

Jan Bartoš 30. 6. 2016 4

Naše nejdelší řeka Vltava protéká pěkně od jihu k severu prostředkem Čech a má mnoho svých kouzelných míst. Mezi ně patří i vyhlídková místa, kterých je v knize popsáno celkem 33. První vyhlídková místa jsou u krále našich hradů Zvíkov, poslední u Prahy - všechna místa jsou popsána z hlediska přístupu, výhledu. Ten je prakticky všude něčím úchvatný - ať už koukáme na stojící vodu ve velkých přehradních nádržích či na zátočiny a meandry vlastního toku pak už široké řeky. Osobně jsem několik vyhlídkových míst navštívil - prakticky vždycky jsem viděl něco zvláštního, co mne upoutalo. Popisovaná místa jsou většinou celkem dobře dostupná, mnohdy po značených trasách, někdy z mohutných mostů, které se přes řeku klenou. Takže - jak píšu - vzhůru do terénu, třeba v Praze si pomozme kousek městskou dopravou - a pak po svých k vyhlídce a hezké zážitky!

+ dalších 1041 autorů