Tajemství šumavských vod II.

MAZNÝ Petr, NYKLES František, PECKA Josef, VOGELTANZ Jaroslav

Detail knihy Tajemství šumavských vod II.

Krásy Šumavy a vodstva

Jan Bartoš 19. 12. 2016 5

Druhý díl výpravné publikace o šumavských vodách se zaměřuje na dvě nejvýznamnější šumavské řeky - Vltavu po Novou Pec a Otavu k Sušici, na závěr je poměrně krátce Schwarzenberský kanál. Kniha se zaměřuje nejen na vlastní řeky, ale jejich přímé přítoky a zejména na místa na těchto řekách ležící. Množství vydařených barevných fotografií a výňatky z historických průvodců vhodně doplňují zdařilý základní text. Na škodu není ani trochu odlišné pojetí obou autorů, osobně se mi více líbí pojetí Otavy. Kniha se hodí jako reprezentativní vánoční dárek. Vydavatelství Starý most patří velký dík za provedení, dva díly šumavských vod tvoří se dvěma díly šumavských hor pěkný celek popisující nádhernou přírodu a doufám, že třeba šumavskou faunou nebo něčím dalším ještě čtenáře potěší.

Tajemství vrcholů Českého lesa I.

HAJŠMAN Jan, VOGELTANZ Jaroslav

Detail knihy Tajemství vrcholů Českého lesa I.

Více o některých vrcholech málo známého pohoří

Jan Bartoš 17. 12. 2014 5

Osvědčená dvojice autorů plzeňského nakladatelství Starý most se po Šumavě, Brdech a kopcích Plzeňska vypravila do Českého lesa. První díl představuje Čerchov a asi 15 dalších vrcholů, které jsou přece jen méně navštěvované a méně známé než třeba šumavské vrcholy. Ke každému vrcholu najdeme v knize popis, historii, přístup k vrcholu, mapku a spoustu fotografií. Za přínosné považuji zejména úryvky ze starých průvodců. Publikace nabízí i vrcholy na německé straně. Kniha přímo vybízí k návštěvě některých míst, která většinou neznáme. Český les s pohnutou historií starší i novější si naši pozornost bezesporu zaslouží. Už se těším na druhý díl o tomto pohoří.

Brdy z nebe

HAJŠMAN Jan, MAZNÝ Petr, VOGELTANZ Jaroslav

Detail knihy Brdy z nebe

Další krásný kout naší vlasti

Jan Bartoš 4. 11. 2014 5

Brdy patří k místům, kam se kvůli armádě moc nesmí, jen tak na několik vybraných míst. To se snad změní a snad už za pár let budeme moci touto krajinou chodit stejně nadšeně jako jinými přírodními parky Česka. Alespoň si můžeme prohlédnout na několika stovkách leteckých snímků, jak to vypadá. V knize uvidíme letecky města jako Příbram, Rokycany, Hořovice, ale i méně či více známé kopce jako Tok, Praha, Třemšín, Plešivec. To vše doplňují i pohledy na vojenská cvičiště a základny. Výpravná a dobře udělaná publikace doplňuje předchozí tématicky podobné knihy a je tou nejlepší pozvánkou k snad blízké návštěvě většiny tamních míst.

Tajemství brdských vrcholů I.

HAJŠMAN Jan, VOGELTANZ Jaroslav

Detail knihy Tajemství brdských vrcholů I.