Encyklopedie šlechtických rodů

JUŘÍK Pavel

Detail knihy Encyklopedie šlechtických rodů

Šlechtické rody a jejich přehled

Jan Bartoš 7. 3. 2023 4

Plodný autor. který již představil samostatnými knihami nejznámější šlechtické rody u nás, vytvořil encyklopedii asi 150 šlechtických rodů. Ta tvoří určitý přehled a základní pojednání o významných šlechtických rodech, jejich rodokmenech a vazbách, seznamuje čtenáře s významnými rodovými sídly. Druhé aktualizované vydání sice přináší jen minimum změn proti prvnímu, ale nejspíš doplňuje knižní trh v době vysílání oblíbeného seriálu Modrá krev v České televizi (pohříchu ne všechny rody z televizní obrazovky najdeme v encyklopedii). Mnohdy měla šlechta velmi pohnuté osudy, dost si vážím těch, kteří pokračují v prospěšné práci a zvelebování nezřídka poničených sídel. Je také skvělé, pokud umí dobře česky, což často bohužel neplatí. A vždycky dost prožívám jejich kompletní jména, která si snad ani nelze pamatovat. Knihu doporučuji všem, kteří se o šlechtické rody zajímají, je to také pěkný dárek.

Fenomén Zbrojovka

autor neuveden

Detail knihy Fenomén Zbrojovka

Vzpomínka na časy dávno minulé

Klára 9. 2. 2023 5

Děkuji za tuto knihu. V Brně a okolí je jistě mnoho osob a celých rodin, kteří ve Zbrojovce pracovali. Kniha přináší milé vzpomínky na doby, které se již nevrátí. Na doby, které byly pro mnohé těžké ale zároveň to byly časy mládí. Je tam ukázka toho, jak se tehdy také žilo. Jak se Zbrojovka o své lidi dokázala postarat. Škoda, že většina takových podniků byla rozkradena a rozprodána.

Má cesta za štěstím

GOTT Karel

Detail knihy Má cesta za štěstím

Karel Gott

Michaela Carusová 1. 8. 2021 5

Knížka je největším skvostem mé knihovny! Děkuji Karlu Gottovi za nádherné sepsání jeho obdivuhodného života a všem, kteří se na zpracování finální verze podíleli.

Játra a jejich léčba

WILLIAM Anthony

Detail knihy Játra a jejich léčba

Matcha zdravá?

Markéta Párová 18. 2. 2021 5

Kniha mne obohatila nejvíce ze všech Anthonyho knih, krásně, srozumitelně vysvětluje procesy v těle a přidává spoustu informací, které věda ještě neví, a tudíž to lékaři nemohou zohledňovat. Játra mají 2000 funkcí, lékaři ví jen o 500...U některých diagnoz uvádí správné příčiny, o nichž se ještě neví. Jak kafe snižuje hladinu kys. chlorovodíkové a tím oslabuje žaludek a vysiluje nadledviny produkcí adrenalinu ke zmírnění stresu, který vyvolává kofein a bohužel i zelené čaje a i můj oblíbený matcha, který má 10x víc teteinu než ostatní zelené čaje - silně dehydratují a způsobují stárnutí organismu. Výborný je 9 denní program k odstranění těžkých kovů z těla , zajímavé recepty i vysvětlení, proč nám modní trendy nepomáhají, ale spíš ubližují, např. výplach žlučových kamenů olejem, oblíbená vysokotučná a nízkosacharidová dieta. Toto by měly děti ve školách vyučovat, kdyby tomu ovšem nebránila farmalobby.

Mezi světy

VÝBORNÁ Lucie

Detail knihy Mezi světy

Lucie Výborná, Mezi světy

Renata Čtrnáctá 17. 2. 2021 5

Velmi poutavě napsaná kniha, která zaujme nejen milovníky hor a vysokohorské turistiky. Autorka se dotýká témat, která v dnešní složité době nabývají na aktuálnosti - kamarádství, mezilidské vztahy, disciplína a pevná vůle, ochrana přírody. Popis přírodních scenérií je jedinečný, ve spojení s nádhernými fotografiemi se přeneseme na místo děje. Přes husí kůži cítíme ledový vítr rozlehlých plání a vnímáme krásu a majestátnost hor. Po přečtení poslední kapitoly můžeme říct, že jsme také byli na skok v Antarktidě.

Mezi světy

VÝBORNÁ Lucie

Detail knihy Mezi světy

pěkná kniha

Karel Urban 16. 2. 2021 5

Lucie Výborná je dobrá moderátorka, která má perfetní hosty a dokáže zajímavě moderovat a kniha je v tomto duchu. Kdo má rád tento typ knih, užije si. Je to poutavě napsané a velice dobře "čtivé". Před touto knihou jsdem četl "Jako v nebi jenže jinak" a Raději zemřít v divočině" a kniha Lucie Výborné krásně navazovala na moje naladění na tuto "moji notu" vnímání zajímavých příběhů. Doporučuji !!!!!

Karty emocí

MARTIN Petra

Detail knihy Karty emocí

Recenze

Renata Petrickova 27. 1. 2021 5

Naprosto úžasný zážitek s těmito kartami!
Rozkrývají emoce, pod kterými nachází pravé příčiny - další a další emoce, které si často nechceme ani přiznat!
Byla jsem překvapena přesností a něžností, byť karty jako takové jsou velmi přísné a měla jsem z nich respekt.
Umí vést na obě strany - do hloubky toho negativního, i k vrcholům spokojenosti skrze vyřešení toho, co nás drží příliš v temnotách.

Kronika zániku Evropy

VONDRUŠKA Vlastimil

Detail knihy Kronika zániku Evropy

Tíživá budoucnost...?

Lum 20. 12. 2020 5

Velmi dobře napsaná a čtivá kniha s dobovými fakty a podle mě i celkem děsivým pohledem do budoucna. Poodhaluje i "hrubé" základy sociologie a zároveň objasňuje "záhadné" činy a postoje evropských politiků.
Vřele doporučuji všem, kteří se zajímají o dění současné Evropy a není jim lhostejná budoucnost jejich dětí...

A Middle-earth Traveller

HOWE John

Detail knihy A Middle-earth Traveller

Hodnocení knihy

Tomáš 5. 11. 2020 5

Kniha skutečně moc pěkná a sketche jsou velmi zajímavé - kdo má tuto tématiku rád, určitě jej tato kniha zaujme. V takto originálním provedení je obsah knihy těžko k dostání v online světě.

Zahrady života

BRETFELDOVÁ Helena

Detail knihy Zahrady života

Neobvyklý a záslužný počin

Jiří Okrouhlík 4. 8. 2020 5

Kniha Zahrady života seznamuje čtenáře stručným a přehledným způsobem s odkazem, který nám zanechala komunita, jejíž život nebyl nikdy lehký. Díky stovkám fotografií zachycuje tichou a oduševnělou krásu židovských hřbitovů na Moravě. Důležitou pro laiky v oblasti židovských náhrobních kamenů je kapitola o symbolice, tesané v kameni. Mnoho knížek na toto téma v posledních desetiletích nevyšlo - o to hodnotnější je práce a zanícení paní Heleny Bretfeldové, která se pustila do vydání knihy, jejíž téma je (bohužel) poněkud mimo současný mainstream a mediálně prosazovaná mnohe méně závažná témata. Pokud ještě knihu seženete, mohu ji jen doporučit - samozřejmě zejména zájemcům o historii a poznání jedné z kapitol života našich předků. Vážené paní Heleně Bretfeldové vyjadřuji veliké díky. Jiří Okrouhlík (mj. zaobírající se symbolikou židovského náhrobku a poetikou epitafů).

Praktická jazzová harmonie

SVOBODA Milan

Detail knihy Praktická jazzová harmonie

Jazzmanem snadno a rychle? To rozhodně ne, ale...

Dominik Sauer 2. 8. 2020 5

Pro někoho, kdo se již dlouhou dobu pokouší skládat písničky pro kapelu "na ucho", popřípadě s využitím teoretických znalostí posbíraných po wikipedii a jiných internetech je tato kniha malým zázrakem - v kompaktním formátu přináší zhuštěné teoretické principy jazzové harmonie (která je základem většiny současné populární hudby) vyložené na výtečně vybraných ukázkách nejlepších jazzových skladeb. Velmi užitečným doplňkem jsou i řešené testy, kde je možné si ověřit, jak bylo studium dané kapitoly úspěšné. Příjemným bonbónkem navrch je pak stručný přehled aranžérských postupů.

Párty Alias

autor neuveden

Detail knihy Párty Alias

Hra která vás pobaví

Adam Vrablic 13. 5. 2020 5

Vzpomínáte na pořad Kufr s Pavlem Zedníčkem? S touto hrou se do Kufru vrátíte a věřte, že spousta úkolů Vas opravdu pobaví.

Umění vnímat umění pro děti a rodiče

TŘEŠTÍK Michael

Detail knihy Umění vnímat umění pro děti a rodiče

Skvela kniha o umeni

Katerina Ingrova 30. 1. 2020 5

Skvela kniha psana formou dialogu mezi dospelym a ditetem. Bavime se u ni cela rodina, hledame odpovedi na autorovy otazky, tesime se na nasi prvni navstevu galerie.

Šance pro ženu 40+

STENZLOVÁ Ivana

Detail knihy Šance pro ženu 40+

Doporučuji

jt 26. 12. 2019 5

Velmi užitečná a prakticky napsaná kuchařka. Nikdy by mě nenapadlo, že ke štíhlosti je potřeba se projíst. Ale funguje to.

Adventní kalendář

PECHÁČKOVÁ Ivana

Detail knihy Adventní kalendář

Kniha je výborným nápadem

Eliška Štaudová 18. 12. 2019 5

Děti nemusí jen mlsat, malé knížečky místo čokolád jsou výborným nápadem a vnučce se kalendář moc líbil. Má jen jednu nevýhodu - knížečky se volně posouvají, bylo by dobré upevnit je na místo speciálním lepidlem, co nenechává na papíru stopy. Já jsem kalendář omotala několika gumami, aby knížečky držely na svém místě.

Můj otec byl MIB

MASON Jason

Detail knihy Můj otec byl MIB

Recenze

Renata Petrickova 25. 11. 2019 5

Musela jsem nějakou dobu počkat, než se mi vrátil „pohled na svět“ zpět k normálu. Jestli něco z toho je pravda, tak potěš. Ale přesto, mám ráda podobné téma, konspirace, různé pohledy na historii a hledání souvislostí. Takže za mě – dokonalá encyklopedie toho, co je našim očím skryto.

Bestie

KYNCL Vojtěch

Detail knihy Bestie

Neodborné zpracování

Jitka Kotková 21. 11. 2019

Kniha působí na první pohled monumentálně, ale opět zde najdeme známé autorovy slabiny. Nesprávně psané příjmení kriminálního rady gestapa W. Schultze, uvádí ho jako Schulze, což byl pardubický gestapák. Vrcholem ignorantství je napsat chybně křestní jméno 1. českého nositele Nobelovy ceny Jaroslava Hejrovského ( psát o něm jako o Josefu Hejrovském, to by neudělal ani absolvent zvláštní školy). Emila Háchu uvádí jako předsedu Ústavního soudu, ale ten stál v čele Nejvyššího správního soudu. Na straně 163 Kyncl o Němci Dönitzovi a Američanu Nimitzovi píše jako o generálech, ačkoli je notoricky známo, že Karl Dönitz měl hodnost velkoadmirála a Chester William Nimitz admirála loďstva! Takové chyby by se v odborné knize vyskytovat neměly!!! Velkým nedostatkem knihy je také nefunkčnost rejstříku.

Legenda jménem COP

POSPÍŠIL Jaroslav Vince

Detail knihy Legenda jménem COP

Legenda jménem COP

Milan Veselý 31. 10. 2019 5

Jako fanda bluegrassu hodnotím knihu velice kladně. Spousta dobových fotek mi připomíná i moje začátky s banjem. V roce 1977 (rok před Jardou Průchou) jsem si vyráběl svoje první pětistrunné banjo z duralového mezikruží, buben z letecké překližky a krk z násad na krumpáč.Doba, kdy se u nás prodávala banja typu "hrnec"...

Ottův atlas - Výletní trasy: Česká republika

PAULÍK Ivo

Detail knihy Ottův atlas - Výletní trasy: Česká republika

Pěkné tipy na výlety

Jan Bartoš 4. 7. 2019 4

Několikrát jsem psal recenze na průvodce kolektivu okolo Ivo Paulíka a vždy jsem věřil, že jeho další průvodce budou jen lepší a lepší. To se celkem potvrdilo i v tomto poměrné obsáhlém průvodci po celé České republice. Ale stále lze lépe uspořádávat jednotlivé trasy, stále lze ještě více nacházet vhodnější postupy a stále lze nacházet další místa i na popsaných trasách. Uznávám, že bych toho chtěl asi moc. Myslím si, že kniha Výletní trasy Česká republika je solidní přehled mnoha míst naší krásné vlasti, celá řada popsaných tras je vhodná pro poznání nádherných lokalit a určité bonusy kniha přináší. Třeba v uvedení QR kódů jednotlivých tras, třeba v kategorizaci a náročnosti, třeba i v popisech hlavních cílů. Dnes už asi není ta správná doba pro vydávání turistických průvodců v knižní podobě, ale stále budu rád za vznik podobných dílek, i kdybych měl jen cestovat tak říkajíc prstem po mapě.

PAULÍK Ivo

J3U

Jiří Duda 15. 6. 2019 5