Příběhy míst naší země

KOCOUREK Jaroslav, PODHORSKÝ Marek

Detail knihy Příběhy míst naší země

Bohatá historie zajímavých míst naší země

Jan Bartoš 12. 7. 2018 4

Nakladatelství RUBICO vydává příležitostně zajímavé knihy čtvercového formátu, které trochu encyklopedicky, ale hlavně víceméně cca 100 hesly něco představují a nabízejí čtenáři. Zde se celkem známí autoři Jaroslav Kocourek a Marek podhorský pustili do představení zajímavých míst Česka s pohledem na historii a současnost. Kniha přináší poměrně zajímavé srovnání, jak to vypadalo před zhruba sto lety a jak to vypadá dnes, je to pěkně ilustrováno na černobílých fotografiích. Všichni víme, že takových míst v naší zemi je na několik podobných knih, které třeba i vzniknou, Snad každý také hledá místa, která dobře zná - sice v knize není třeba místo mého bydliště, ale k několika lokalitám to nemám daleko. Jako vždy také objevuji místa, která jsem ještě nenavštívil a která snad někdy uvidím. A jako vždycky - knihy tohoto typu jsou pěkné, ale je třeba vyrazit přímo do daných lokalit.

Toulavá kamera 25

MARŠÁL Josef, PODHORSKÝ Marek, TOUŠLOVÁ Iveta

Detail knihy Toulavá kamera 25

Toulavá kamera č. 25

Rudolf Friede 22. 2. 2018 5

Mám doma všech 25 knížek a je to vynikající práce.

Toulavá kamera 25

Detail knihy Toulavá kamera 25

Jako vždy vynikající

Jiří Brabec 8. 1. 2018 5

Jako vždy skvělé články, fotografie, informace.

Vídeň

PODHORSKÝ Marek

Detail knihy Vídeň

Vídeň - vznešené město na Dunaji

Jan Bartoš 15. 12. 2017 5

Několik nakladatelství se systematicky věnuje tvorbě průvodců měst a zemí, mezi ty, které se mi zdají lepší, patří i freytag@berndt. Jejich řada průvodců městy a státy už popsala velkou část Evropy a myslím, že splňují požadavky běžného turisty. Přinášejí všeobecné informace včetně historie, solidní plány a mapy, popisují systematicky jednotlivé čtvrti a největší atrakce pro turisty. To vše doplňuje množství fotografií, malý slovník a vložená skládací mapa. Z této řady nijak nevybočuje ani průvodce Vídeň. Myslím, že bych si ho na návštěvu Vídně klidně vzal s sebou, určitě bych při svých neznalostech hlavního města bývalé monarchie Rakouska&Uherska nerad na nějakou památku, kostel, zámek či park zapomněl. Je jich tam opravdu hodně. A asi bych podle průvodce i našel kavárnu s dobrou vídeňskou kávou, kterou bych si s nějakým dortíkem výlet osladil.

Stará řemesla

KOCOUREK Jaroslav, PODHORSKÝ Marek

Detail knihy Stará řemesla

Naši předkové toho uměli hodně

Jan Bartoš 17. 2. 2017 5

Velmi poutavá kniha přibližuje několik parádních řemesel - knoflíkářství, řeznictví, ševcovství a další - celkem 18 řemesel. Mnoho barevných obrázků přibližuje tyto činnosti - zejména uvidíme nářadí a rozmanité pomůcky, ale i výsledky jejich činnosti, trofeje a další symboly. Také potěší všelijaké znaky cechů a spolků, ostatně velká část knihy se zabývá organizováním těchto spolků, výukou nových řemeslníků, tovaryšskými a jinými zkouškami, ale i pohledem do života těchto šikovných lidí. Kniha je vhodná i jako učebnice pro ty, kdo si chtějí zručnost našich předků připomenout. Docela se těším na pokračování, protože zbývá celá řada dalších dnes už možná i opomenutých řemesel, o kterých by se čtenáři měli dozvědět. A jak praví přísloví - řemeslo má zlaté dno.

Pozoruhodná místa naší vlasti 2

KOCOUREK Jaroslav, PODHORSKÝ Marek

Detail knihy Pozoruhodná místa naší vlasti 2

Naše vlast má spoustu pozoruhodných míst

Jan Bartoš 1. 12. 2016 4

Nakladatelství RUBICO potěšilo před Vánocemi druhým dílem poměrně pěkné publikace o pozoruhodných místech České republiky a navázalo dalšími více než 60 lokalitami na první díl. Technická, přírodní, ale i jinak pozoruhodná místa jsou zde představena jednou stranou textu a druhou stranou pěkných barevných fotografií. Jsou řazena abecedně, těžko říct, podle čeho vybírána, ale jsou celkem rozmístěna po všech krajích republiky. Přínosné je uvedení GPS každé lokality. Osobně si myslím, že lze napsat ještě spoustu dalších dílů a že si kniha své čtenáře najde. Jako vždycky píšu, že máme spoustu pozoruhodností v naší zemi a pokud jsme ochotni vynaložit trochu cestovatelského nadšení, pak máme neustále co objevovat a navštěvovat. Díky za další tipy představené touto knihou.

Vídeň

PODHORSKÝ Marek

Detail knihy Vídeň

Skvělá volba

Mirka Čapková 12. 9. 2016 5

Vybrala jsem si skvěle. Jsem s tímto průvodcem moc spokojená. Informace k historickým památkám jsou tam podané přehledně a stručně. Líbí se mi jeho celkové zpracování. U konkrétních památek jsou zvětšené mapky pro usnadnění orientace v historickém centru Vídně a nalezení místa památky. Součástí průvodce je i velká podrobná mapa Vídně. Mně se moc líbí a vyhovuje mi, proto jsem si jej vybrala.

Toulavá kamera 17

Detail knihy Toulavá kamera 17

Doporučuji!