Šumava, Bavorský les, Mühlviertel

HALLER Marita, MAZNÝ Petr, NYKLES František

Detail knihy Šumava, Bavorský les, Mühlviertel

Další krásná místa Šumavy a Bavorského lesa

Jan Bartoš 5. 11. 2018 4

Druhý díl cyklu o Šumavě přináší 77 míst, která by měla být romantická, dobrodružná nebo tajemná. Většina z nich se nalézá v Čechách, mám pocit, že o nich vcelku vím a mnohá jsem viděl, zbytek je v Bavorsku, ta mně jsou utajena. A je uspořádána identicky jako byl první díl, který měl černou barvu na obálce. Ve svých recenzích píšu o Šumavě jako o krajině, která je mému srdci blízká, ale také to, že knih o ní je možná až příliš. V každém případě už bych doma mohl (a asi i měl) mít pořádnou knihovnu právě věnovanou Šumavě a Pošumaví, tato kniha by určitě neskončila někde skryta. Inspirace k návštěvě nových, mně dosud neznámých míst, se vždy hodí. A věřím, že se najdou i další místa, která třeba nejsou tak výrazná, ale mají svůj půvab, své kouzlo. Navíc návštěva podzimní Šumavy je většinou spojena s nádhernými barvami stromů, mlhami v údolích - ale na Šumavě je hezky prakticky vždycky.

Tajemství šumavských vod III.

HALLER Marita

Detail knihy Tajemství šumavských vod III.

Tajemství šumavských vod III.

Jiří Wasserbauer 8. 12. 2017 5

Navazuje na předchozí dva díly, splnila moje očekávání, jsem plně spokojen.

Tajemství šumavských vod III.

HALLER Marita

Důstojné dovršení trilogie o šumavských vodách

Jan Bartoš 28. 11. 2017 5

Plzeňské vydavatelství Starý most prakticky vždycky chválím, protože se svou regionální tvorbou úspěšně trefují do oblastí mých zájmů. Třetí díl povídání o šumavských vodách se zaměřuje hlavně na slatě a jezera, tentokrát i na bavorskou část Šumavy. Samozřejmě, že jako vždy doprovázejí jednotlivé vodoteče ukázky ze starých průvodců a všelijaké historky s lokalitami spojené. Podstatné místo mají připomenutí významných míst, často i zaniklých, které se u vodních prostor nacházejí. Barevné fotografie a popisy, jak se k uvedeným místům dostat, přímo svádějí k návštěvám. K této knize lze jen dodat, že kvalitně završuje popis šumavských vod, ale snad není posledním dílem o Šumavě a její přírodě. Doufám, že vydavatelství plánuje i něco o šumavské flóře a fauně, možná i o dalším, schopné autory na to určitě má. Takže se budu těšit, co přinese rok 2018.

+ dalších 1041 autorů