Ottův atlas - Výletní trasy: Česká republika

PAULÍK Ivo

Detail knihy Ottův atlas - Výletní trasy: Česká republika

Pěkné tipy na výlety

Jan Bartoš 4. 7. 2019 4

Několikrát jsem psal recenze na průvodce kolektivu okolo Ivo Paulíka a vždy jsem věřil, že jeho další průvodce budou jen lepší a lepší. To se celkem potvrdilo i v tomto poměrné obsáhlém průvodci po celé České republice. Ale stále lze lépe uspořádávat jednotlivé trasy, stále lze ještě více nacházet vhodnější postupy a stále lze nacházet další místa i na popsaných trasách. Uznávám, že bych toho chtěl asi moc. Myslím si, že kniha Výletní trasy Česká republika je solidní přehled mnoha míst naší krásné vlasti, celá řada popsaných tras je vhodná pro poznání nádherných lokalit a určité bonusy kniha přináší. Třeba v uvedení QR kódů jednotlivých tras, třeba v kategorizaci a náročnosti, třeba i v popisech hlavních cílů. Dnes už asi není ta správná doba pro vydávání turistických průvodců v knižní podobě, ale stále budu rád za vznik podobných dílek, i kdybych měl jen cestovat tak říkajíc prstem po mapě.

PAULÍK Ivo

J3U

Jiří Duda 15. 6. 2019 5

Na tuto knihu jsem narazil přímo náhodně. Je tam uvedeno mnoho velmi dobrých tras. Uvažuji, že by měl každý Čech se inspirovat touto knihou a podstatnou část zde uvedenou, by měl poznat a znát.

Ottův atlas: Nejkrásnější české cyklotrasy

PAULÍK Ivo

Detail knihy Ottův atlas: Nejkrásnější české cyklotrasy

Další tipy pro výlety na kole - české kraje

Jan Bartoš 10. 9. 2018 4

Pan Paulík se svým kolektivem opět potěšil fandy tištěných průvodců - tentokrát jsou jeho výlety určeny cyklistům v českých krajích naší republiky, podobně také vydal výlety pro cyklisty na Moravu. Kniha za přijatelnou cenu pokračuje v duchu podobných průvodců - trochu nesystematicky probírá zajímavá místa a vytváří převážně okružní výlety přijatelných vzdáleností a profilů, samozřejmě jsou lehké, střední a obtížné, kategorizace je dána délkou a profilem. Každý výlet je doplněn mapou a QR kódem s gpx souborem pro její absolvování - čili si každý může nahrát výlet do GPS přístroje a řídit se tím. To v praxi nedělám, ale určitě to může v terénu pomoci. U všech výletů je poměrně solidně popsána trasa a zejména významnější lokality, které tvoří turistickou náplň výletu. Samozřejmostí jsou i solidní fotografie a tipy na nějakou specialitu. Opakovaně píšu - tyto turistické průvodce se od původních lepší krok za krokem, ale stále vytýkám trochu chaotické uspořádání tras. Tak snad už brzy to bude i zde dle mých představ.

Jižní Čechy - východ

PAULÍK Ivo

Detail knihy Jižní Čechy - východ

Další tipy na výlety

Jan Bartoš 31. 7. 2014 4

Pan Paulík je neobyčejně zcestovalý člověk. V jednom z asi dvacetipěti podobných svazků Ottova nakladatelství nabízí cca 24 výletů (pěšky či na kole) po atraktivní oblasti okolí Jindřichova Hradce, ale i do různých končin Jižních Čech, takže se nejedná o klasickou "Českou Kanadu". Zlevněná knížečka přináší u každé trasy velkou mapu a několik malých fotografií a stručný popis nejzajímavějších míst na trase, často i s otevírací dobou. To je poměrně dobré a lze to přivítat. I popis trasy je celkem obstojný, bloudit nebudeme. Bohužel mi z této (a těch cca 24 zbylých) knížky chybí nějaká systematičnost, koncepčnost - takže ty trasy jsou trochu "cikcak" a jsou spíše inspirativní než plnohodnotně použitelné. Taky je trochu problém - jak vlastně průvodce dělat? Dnes si každý trasu určí podle mapy sám, podle GPS trefí... Takže pochvalme tyto aktivity i přes určité vady na kráse a hlavně někam do terénu vyražme.