Středočeský výletník

JIROUTOVÁ Anna

Detail knihy Středočeský výletník

Netradiční průvodce po místech se zábavnými názvy

Jan Bartoš 1. 4. 2019 4

Autorka velmi netradiční formou ručně psaného deníčku představuje výlety do 14 míst s podivnými názvy typu Řeporyje, Štipoklasy, Makotřasy, Máslojedy apod. Každá lokalita je popsána několika ručně psanými a kreslenými stránkami - většinou se začíná debatou nad názvem, pokračuje se nějakým příjezdem od Prahy, nádražíčkem či vlakovou zastávkou - velmi často omšelou - představují se výrazné dominanty obce, ale i různé kuriozity a objevené drobnosti. Nechybí návštěva nějakého občerstvovacího místa, obvykle hospody, včetně kreseb výrazných štamgastů a hodnocení piva či jídla. Na konci každé kapitoly je ručně namalovaný plánek lokality včetně průběhu turisticky značených pěších a cyklistických tras, kde jsou uvedena jednotlivá popisovaná místa. Knížka je psaná v pohodovém duchu, čiší z ní pocit dobře stráveného času v zajímavých místech, s všelijakými lidičkami. Osobně jsem se při prohlížení této knihy dobře bavil a těším se, že až se do uvedených míst dostanu, pak některé objekty zkusím vyhledat. V hlavě mám jen nedávnou návštěvu Řeporyjí, kde si přesně pamatuji nápis o tom, že se má jít se psem vykonávat potřebu jinam, který jsem si vyfotografoval. Nezbývá než doufat, že naznačená myšlenka o druhém dílu tohoto průvodce bude realizována a autorce budu fandit. Ale prosím všechny horlivé a vášnivé turisty, aby dílko nebrali jako klasického turistického průvodce, byť se podle něj dá hodně zažít.