Rudý kapitán

DÁN Dominik

Detail knihy Rudý kapitán

Výtečná detektivka

Kateřina Plicková 31. 7. 2017 5

Detektivní příběh z porevolučního Slovenska. Autor vykreslil charakter postav i prostředí s lehkostí a vede čtenáře po cestě nezvyklé zápletky až do šokujícího konce. Nikdo si nemůže být jistý, zda na něj nepřišla řada složit účty za staré hříchy..

Bestie

DÁN Dominik

Detail knihy Bestie

Zavřete okna, městem obchází bestie

Jan Hübsch 14. 3. 2015

Slovenská literární superstar Dominik Dán vydal v českých podmínkách v překladu Jozefa Šmatláka další knihu. Předchozí příběh detektiva Richarda Krauze byl z časového hlediska prvním a vysvětloval, jak se hlavní protagonista vůbec dostal ke kriminálce. Novinková kniha v českých knihkupectvích je podle časové chronologie příběhem čtvrtým. Richard Krauz je zde již zkušeným detektivem, jehož slovo v „mordpartě“ platí, a který je také mezi svými kolegy uznávaný kvůli své skvělé dedukci. Tu bude muset zapojit i v případu brutálního sériového vraha, který těsně po Sametové revoluci děsil celé Slovensko. Dominik Dán literárně zpracovává skutečné případy. Ke své práci využívá policejní spisy. Na autenticitě textů navíc přidává fakt, že sám autor je stále činný elitní policista. Díky perfektní znalosti prostředí a policejních postupů je často srovnáván s americkým spisovatelem Edem McBainem.V nejnověji vydané knize zpracoval případ bestiálního vraha, který si v současné době stále odpykává doživotní trest. V ostře sledovaném procesu byl usvědčen bezmála z deseti vražd. Dán jeho případ zpracoval na dvou stech osmdesáti stranách velmi syrového textu. Neznámý fantom, jenž se vkrádá do bytů osamělých žen v noci zásadně přes balkon nebo otevřeným oknem, po sobě zanechává zohavené a zneuctěné mrtvoly. Panika mezi obyvateli města se začíná nezadržitelně šířit jako lavina a policie je bezradná. Fantom po sobě totiž zanechává jen několik málo indicií, jenž by mohly vést k jeho dopadení. Na kriminalisty v čele s čtenářovi již známými Krauzem a Burgerem čeká složitá skládačka, při které musí odhalit, co mají společného nedopalky holandských cigaret, neznámé otisky bot a hlavně ponožka, jíž najdou vždy u mrtvoly. Dán ve svých knihách dodržuje místy až hypnotický rytmus vyprávění, díky kterému má čtenář pocit, že je sám člen týmu kriminalistů vyšetřujících vraždy.