Fotografická škola Bryana Petersona

PETERSON Bryan

Detail knihy Fotografická škola Bryana Petersona

Jena z nejlepších knih Bryana Petersona

Jitka Jarošová 12. 12. 2021 5

Knížkou Fotografická škola Bryana Petersona jsem nadšená. Četla jsem několik jeho knih, ale tahle je nejlepší. Opravdu je to škola, ukázky fotografií, které potřebují jen pozměnit stanoviště, získat jiný pohled a naproti tomu, ukázky fotografií, které byly jen jinak vyfotografovány, fotograf třeba vzal objekt ze strany, fotil vleže a jiné. Opravdu je to přínosná knížka, která by neměla chybět nikomu kdo chce opravdu fotit a ne jen mačkat spoušť.

Zahrady života

BRETFELDOVÁ Helena

Detail knihy Zahrady života

Neobvyklý a záslužný počin

Jiří Okrouhlík 4. 8. 2020 5

Kniha Zahrady života seznamuje čtenáře stručným a přehledným způsobem s odkazem, který nám zanechala komunita, jejíž život nebyl nikdy lehký. Díky stovkám fotografií zachycuje tichou a oduševnělou krásu židovských hřbitovů na Moravě. Důležitou pro laiky v oblasti židovských náhrobních kamenů je kapitola o symbolice, tesané v kameni. Mnoho knížek na toto téma v posledních desetiletích nevyšlo - o to hodnotnější je práce a zanícení paní Heleny Bretfeldové, která se pustila do vydání knihy, jejíž téma je (bohužel) poněkud mimo současný mainstream a mediálně prosazovaná mnohe méně závažná témata. Pokud ještě knihu seženete, mohu ji jen doporučit - samozřejmě zejména zájemcům o historii a poznání jedné z kapitol života našich předků. Vážené paní Heleně Bretfeldové vyjadřuji veliké díky. Jiří Okrouhlík (mj. zaobírající se symbolikou židovského náhrobku a poetikou epitafů).

Lipno - krajina pod hladinou

HUDIČÁK Petr, MRÁZKOVÁ Zdena, ŠPINAR Jindřich

Detail knihy Lipno - krajina pod hladinou

Krajina pod hladinou i při hladině

Jan Bartoš 30. 9. 2016 5

Lipenská přehrada byla postavena na konci padesátých let minulého století a nenávratně skryla pod hladinou zbytky několika vesnic a městeček a změnila osudy lidí, kteří tam žili. Působivá kniha přináší kromě bohatého textu o minulosti, stavbě přehrady a profilech některých osobností zejména černobílé snímky z doby dříve či blíže stavbě přehrady. Byly využity zejména archivy fotografů, zejména známého Josefa Seidela, či jinak posbírané dávné fotografie. Na několika místech ilustrují změnu krajiny současné barevné fotografie - čtenář si může udělat poměrně názorný obraz o proměně lipenské krajiny. V závěru knihy jsou i tabulky historického vývoje obcí na Lipensku, které dokumentují počty obyvatel dotčených míst, kromě zaniklých obcí a osad jsou výrazné úbytky i v některých částečně zaplavených místech. Kniha je reprezentativním představitelem proměny krajiny a může být vhodným dárkem pro znalce a návštěvníky oblasti. Těžko dnes hodnotit, zda byla výstavba Lipenské přehrady až tak přínosná, v každém případě si čtenář knihy může připomenout stav před vybudováním přehrady a srovnat s dnešním stavem, kdy převládá zejména rekreační a turistický význam okolí přehrady.

Lipno - krajina pod hladinou

Výborná

Zdeněk Mysliveček 6. 9. 2016 5

Není co dodat, krásně zpracováno..

Česká republika

SVÁČEK Libor

Detail knihy Česká republika

Průvodce ČR

Erika Holinková 4. 2. 2015 5

Knihu jsem si oblíbila, ráda v ní listuji a prohlížím krásy naší republiky. Navíc mi dává tipy na výlety. Doporučuji všem :-)!

Brdy z nebe

HAJŠMAN Jan, MAZNÝ Petr, VOGELTANZ Jaroslav

Detail knihy Brdy z nebe

Další krásný kout naší vlasti

Jan Bartoš 4. 11. 2014 5

Brdy patří k místům, kam se kvůli armádě moc nesmí, jen tak na několik vybraných míst. To se snad změní a snad už za pár let budeme moci touto krajinou chodit stejně nadšeně jako jinými přírodními parky Česka. Alespoň si můžeme prohlédnout na několika stovkách leteckých snímků, jak to vypadá. V knize uvidíme letecky města jako Příbram, Rokycany, Hořovice, ale i méně či více známé kopce jako Tok, Praha, Třemšín, Plešivec. To vše doplňují i pohledy na vojenská cvičiště a základny. Výpravná a dobře udělaná publikace doplňuje předchozí tématicky podobné knihy a je tou nejlepší pozvánkou k snad blízké návštěvě většiny tamních míst.

Magická Route 66

BENDL Jiří

Detail knihy Magická Route 66