Ottův atlas - Šumava: Výletní trasy

PAULÍK. Ivo

Detail knihy Ottův atlas - Šumava: Výletní trasy

Levný, ale zajímavý průvodce

Jan Bartoš 11. 7. 2017 4

Kolektiv okolo pana Paulíka neustále vylepšuje své průvodce, zde se soustřeďuje jen na jedno z našich nejkrásnějších pohoří a přibližuje jej 100 trasami pro pěší, cyklisty a lyžaře. Kniha přináší už více systematicky většinou okružní výlety, začíná oblastí Nýrska, pokračuje Železnorudskem, Střední Šumavou a tam nějak se dostává na Lipensko. Škoda, že se občas vloudí trasa z končin, kde se již bylo, škoda, že některé trasy mají částečnou shodu (třeba u Volar). Protože sto tras bylo asi moc, pomohlo se - a podle mne celkem správně - i šumavským podhůřím a místy za hranicí Česka. Každá trasa je v knize zpracována na dvoustraně, má poměrně solidní mapu, profil trasy, celkem vhodný popis, takže by se bloudit nemělo, poměrně vydařené fotografie, které mnohdy svádějí k návštěvě lokality a také QR kódy, v jednom je gpx soubor trasy, takže lze využít navigační zařízení. A v rámečku jsou většinou dva cíle trasy popsány podrobněji. Také nechybí piktogramy (hned u první trasy bohužel špatný) a kilometráž. Na konci knihy je i výčet cykloprodejen, ubytování a dalších turisticky vhodných informací, které ale nemusí platit dlouho. Jak mi sdělila hodná paní prodavačka v prodejně v našem městě, kniha se prodává dobře, protože přináší za poměrně nízkou cenu slušné informace. A to je asi dobře - přece jen se hůře sahá do kapsy za knihy. A Ottovo nakladatelství přece jen má ceny nastaveny asi níž než mnozí jiní. Uvidíme, kam se kolektiv pana Paulíka vydá, možná po letech opravený a vylepšený průvodce Šumavou bude jedno z jejich vrcholných děl, zatím tomu trochu (ne mnoho) chybí.