Fotbalové stadiony 2

VOJKOVSKÝ Jiří

Detail knihy Fotbalové stadiony 2

Pokračování představování fotbalových stadiónů

Jan Bartoš 28. 11. 2018 4

Před nějakým časem vydal autor první díl publikace o nejvýznamnějších fotbalových stadiónech světa, nyní na to navázal druhým dílem ve stejném duchu. Ani bych se nedivil, kdyby se ještě podařily díly další. Kniha představuje další významné fotbalové arény - ne už ty nejznámější, ale i tak si fotbalový fanda rád počte. Přehledné tabulky o stadiónech nejvýznamnějších klubů podle států, české stopy a osobní vzpomínky některých českých aktérů potěší. U recenze prvního dílu jsem tyto stadióny označil jako chrámy a nic se nemění ani u druhého dílu. Byť třeba nezažily tolik vrcholných zápasů, přesto jsou mnohdy vynikající stavební díla a jen vstoupit na pažit či dovniř do hlediště může být zážitek.

Cesta do Francie

RADOTÍNSKÝ Tomáš

Detail knihy Cesta do Francie

Začíná EURO ve Francii

Jan Bartoš 10. 6. 2016 4

Zrovna teď, když začínám psát recenzi, zbývá pár hodin do úvodního hvizdu velesledované akce - ME 2016 ve fotbale, které se koná ve Francii a kterého se (jako skoro vždy) účastní i náš reprezentační výběr. Knížečka Tomáše Radotínského přináší jednak poměrně slušnou dokumentaci k námi odehraným kvalifikačním zápasům, stručněji hodnotí další boje o Euro a představuje jednotlivé země, které se na šampionát probojovaly. Knihu pak dovršuje určitý návod pro turisty, kteří se do Francie na jednotlivé (a zejména "naše") zápasy vypraví. Myslím, že publikace asi splňuje to, co se od ní čeká, asi po skončení šampionátu přijdou osvědčení vydavatelé s rychlými knihami o vlastním Euru, které spíš stojí za nákup. Ale i tato - poměrně útlá - knížečka je k přečtení. Už třeba kvůli připomenutí cesty Vrbova výběru na šampionát, o připomenutí těch spíše lepších chvil našeho reprezentačního fotbalu. Uvidíme, jak náš tým na Euru obstojí, uvidíme, jak celé Euro dopadne. A těšme se na pěkný fotbal!