Nové trendy v leadershipu

Koncepce, výzkumy, aplikace

JAROŠOVÁ Eva, LORENCOVÁ Hana, PAUKNEROVÁ Daniela

Info:
Management Press, 2016 (1.) - brož., 253 str.
EAN:
9788072614790
ISBN:
978-80-7261-479-0

Hodnocení:

0 hodnocení Nové trendy v leadershipu 0

Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte

Cílem monografie předních českých autorů a pedagogů Vysoké školy ekonomické v Praze je představit základní přístupy, modely a koncepce v leadershipu a v šesti studiích vybraných konceptů jednak poukázat na specifika leadershipu uplatňovaného v českých kulturních podmínkách, jednak představit ty trendy leadershipu, které se stávají aktuálními v nových, globálních podmínkách ekonomického prostředí. Leadership je v současnosti nejčastěji vymezován jako proces ovlivňování druhých za účelem dosažení společných cílů. Ovlivňovat druhé ve smyslu dosažení týmových či organizačních cílů však samo o sobě nestačí. K tomu je zapotřebí schopných, kompetentních lídrů, vybavených příslušnými schopnostmi a dovednostmi, kteří jsou schopni motivovat své spolupracovníky. Proto se autorský tým zaměřuje především na ty přístupy a aspekty leadershipu, které vedou k podněcování iniciativy vedených pracovníků, rozvíjení jejich potenciálu a k podpoře týmové práce a spolupráce. Autoři si všímají především interakce lídra s jeho podřízenými, otázky následovníků a jejich zpětného vlivu na vedení lidí. Zkoumání tak složitého jevu, jakým je leadership, znamená zabývat se rovněž tématy, jakými je například vztah leadershipu a moci, ovlivňování pracovníků i pracovních týmů či vazba leadershipu a organizační kultury. Autoři se tudíž inspirovali globálními celospolečenskými trendy a zároveň v praxi ověřovali, jak se tyto trendy promítají do práce lídrů v našich podmínkách. V monografii lze proto najít důležité principy, z nichž by měl moderní přístup k leadershipu vycházet. Jde jednak o koncepty, které jsou již prověřeny dlouholetou praxí, ale i o koncepty, jež jsou u nás prozatím ne příliš známé (například participativní leadership, servant leadership, autentický leadership). Publikace zahrnuje šest výzkumných studií týkajících se – jak již bylo uvedeno - nových koncepcí leadershipu a jejich aplikace v organizačních podmínkách, dále problematiky genderových vztahů a v neposlední řadě rozvoje lídrů, jako je například osobní účinnost (self-efficacy), skupinových programů, koučování apod. Její závěr je pak věnován aktuálním tématům leadershipu, která souvisejí s rozvojem potenciálu lídrů a jejich dalším směřováním. Patří sem kreativita a její uplatnění v leadershipu, vývojový náhled na život lídra a jeho rozvoj a konečně téma zabývající se jevy, které mohou výkon činnosti lídrů limitovat, a jejich možným řešením.

Nové trendy v leadershipu

Po přihlášení si titul můžete přidat na seznam přání.

Doporučit knihu

Tento titul aktuálně
není v nabídce.

Další knihy autora JAROŠOVÁ Eva

Další knihy z kategorie Ekonomika a podnikání (881)

Recenze produktu Nové trendy v leadershipu

Tento produkt nemá ještě žádnou recenzi. Buďte první, kdo ji napíše.



Přihlášení

Zapomněli jste?

Neplatná kombinace jména a hesla.