Výzkum médií
Nejužívanější metody a techniky
- Info:
- Grada Publishing, 2014 (1.) - brož., 548 str.
- EAN:
- 9788024735689
- ISBN:
- 978-80-247-3568-9
- Edice:
- Žurnalistika a komunikace
Recenze:
Publikace uvádí čtenáře do metodologie a empirického výzkumu sociálních věd, provádí jej jeho jednotlivými etapami a poskytuje vodítka pro případnou samostatnou vědeckou práci v oblasti výzkumu médií. Hlavní snahou autorky je představit nejčastěji užívané postupy ve výzkumech médií a kultury realizovaných v České republice. Čtenáři si tak osvojí základní pravidla vědecké práce a postupy vytváření a ověřování poznatků v oblasti mediálních, kulturálních a částečně i komunikačních studií. Text představuje především linii vycházející ze sociologické tradice. Publikace čtenářům: pomáhá zvýšit obeznámenost s termíny z oblasti výzkumu médií a s jejich správným užíváním; usnadňuje pochopit vztah mezi teoretickou a empirickou částí vědy, mezi teorií a konkrétními výzkumnými technikami; poskytuje znalost základních výzkumných postupů, metod a technik na poli mediálních, komunikačních a kulturálních studií, a to jak ve vztahu k mediálním obsahům, tak k jejich příjemcům; zvyšuje schopnost porozumět závěrečným zprávám z výzkumných šetření jak v odborných časopisech, tak z obecně dostupných zdrojů a umět posoudit kvalitu prezentovaných dat a vyvozených závěrů; rozvíjí dovednosti potřebné pro přípravu a realizaci výzkumu mediální komunikace; zvyšuje schopnost vhodně a jasně prezentovat výzkumná zjištění akademické obci i široké veřejnosti; upozorňuje, jakých chyb se vyvarovat při realizaci vlastního šetření a publikování jeho výsledků.
Další knihy z kategorie Společenské vědy (4876)
Recenze produktu Výzkum médií
Tento produkt nemá ještě žádnou recenzi. Buďte první, kdo ji napíše.