Logo Modernism

MÜLLER Jens

Info:
Taschen GmbH, 2015 - váz., 432 str.
EAN:
9783836545303
ISBN:
978-3-8365-4530-3

Hodnocení:

0 hodnocení Logo Modernism 0

Pro hodnocení se přihlaste nebo zaregistrujte

Modernist aesthetics in architecture, art, and product design are familiar to many. In soaring glass structures or minimalist canvases, we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the distillation of modernism in graphic design. This unprecedented TASCHEN publication, authored by Jens Müller, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940–1980, to examine how modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, the sweeping survey is organized into three design-orientated chapters: Geometric, Effect, and Typographic. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet, overlay, dots and squares. Alongside the comprehensive catalog, the book features an introduction from Jens Müller on the history of logos, and an essay by R. Roger Remington on modernism and graphic design. Eight designer profiles and eight instructive case studies are also included, with a detailed look at the life and work of such luminaries as Paul Rand, Yusaku Kamekura, and Anton Stankowski, and at such significant projects as Fiat, The Daiei Inc., and the Mexico Olympic Games of 1968. An unrivaled resource for graphic designers, advertisers, and branding specialists, Logo Modernism is equally fascinating to anyone interested in social, cultural, and corporate history, and in the sheer persuasive power of image and form.

Logo Modernism

Po přihlášení si titul můžete přidat na seznam přání.

Doporučit knihu

Koupit knihu

1 574 Kč Cena na prodejně 1 749 Kč,
ušetříte 175 Kč.


Expedujeme nejpozději do týdne

Nejbližší prodejny

Chcete vědět jestli je kniha dostupná v prodejně ve Vašem okolí?

Dostupnost na prodejně

Kniha je dostupná

Vyberte prodejnu

Dostupnost na prodejnách

V seznamu si můžete vybrat vámi preferovanou prodejnu. Dostupnost na této prodejně se Vám bude následně zobrazovat i u dalších titulů.

Lze objednat

  • Barvič a Novotný - Brno, Česká
  • Barvič a Novotný - Brno, Masarykova
  • Beroun
  • Blatná
  • Brno FUTURUM
  • Brno Masarykova
  • Břeclav
  • Č. Budějovice, Kanovnická
  • Čelákovice
  • Česká Lípa
  • České Budějovice, Na Sadech
  • Děčín - Centrum Pivovar
  • Hodonín
  • Hr. Králové ČSA
  • Hr. Králové Dukelská tř.
  • Chrudim
  • Jablonec nad Nisou
  • Jeseník
  • Jihlava City Park
  • Jindřichův Hradec, dolní
  • Jindřichův Hradec, horní
  • K. Vary OC Varyáda
  • Kladno, Kladenka
  • Kladno, vedle Sireny
  • Klatovy
  • Krnov
  • Kroměříž
  • Litvínov
  • Ml. Boleslav OC Olympia
  • Nymburk
  • Olomouc OC Haná
  • Olomouc OC Olympia
  • Ostrava FUTURUM
  • Pardubice
  • Písek
  • Plzeň OC Olympia
  • Poděbrady
  • Praha Čs. Armády
  • Praha NC Fénix
  • Praha OC Krakov
  • Praha OC Lužiny
  • Praha OC Park Hostivař
  • Praha Strašnice
  • Praha Václavské nám.
  • Prostějov
  • Přerov
  • Příbram OC Skalka
  • Rakovník
  • Slaný
  • Soběslav
  • Strakonice
  • Svitavy
  • Tábor OD Dvořák II.
  • Teplice OC Olympia
  • Trutnov
  • Vsetín
  • Zlín
  • Znojmo
  • Žatec
  • Žďár nad Sázavou

Tip

Kterýkoliv titul si můžete objednat i s vyzvednu­tím na Vaší prodejně. Ověřte si stav zboží na prodejně telefonicky, nebo mailem před Vaší návštěvou.

Další knihy z kategorie Design a grafika (52)

Recenze produktu Logo Modernism

Tento produkt nemá ještě žádnou recenzi. Buďte první, kdo ji napíše.



Přihlášení

Zapomněli jste?

Neplatná kombinace jména a hesla.